In een stekelig coronaverhoor zegt voormalig onderwijsminister Arie Slob (CU) dat hij ’flink buikpijn’ had van de derde schoolsluiting in december 2021. Ondanks zijn verzet binnen het kabinet legde hij zich uiteindelijk neer bij het besluit, zonder, naar eigen zeggen, met zijn portefeuille te wapperen.
Arie Slob delfde onderspit bij derde schoolsluiting in coronatijd: ’Ik had geen andere keuze dan mijn hoofd te buigen’