De scheepvaart door de Straat van Hormuz lijkt op gang te komen. Driehonderd schepen hebben de Perzische Golf inmiddels verlaten via de doorgang. Het schip van de Nederlandse rederij Hartman Shipping heeft als eerste Nederlands gevlagde de tocht gemaakt. „Het was echt spannend, in het donker en alles uit, zelfs de gps.”
Eerste Nederlandse schip waagt spannende tocht door Straat van Hormuz: ’Alles moest uit, ook telefoons en gps’