Het box 3-voorstel van het kabinet gaat het waarschijnlijk niet ongeschonden halen. De meeste kritiek richt zich op het belasten van ongerealiseerde winsten. Naar verluidt is er geen land in de wereld waar zulke papieren winsten worden belast. Wat is dat toch met ons land, dat we steeds dingen doen die geen enkel ander land doet?