Wereldwijde zorgen of AI-bedrijven de hoge verwachtingen wel kunnen waarmaken, deden ook de Nederlandse chipbedrijven dinsdag hard dalen. De AEX verloor hierdoor ruim anderhalf procent. Op de Nasdaq gaat het inmiddels minder slecht dan bij de opening van de handelsdag.