De Amsterdamse beurs staat woensdagmiddag vrijwel vlak. Vooral DSM-Firmenich ligt er zonnig bij. Maar zwaargewicht Shell verliest door de lagere olieprijs en houdt daarmee de AEX in toom. De prijs van een vat Brentolie dook voor het eerst sinds de oorlog in Iran onder de psychologisch belangrijke grens van 75 dollar. De Amerikaanse beurzen zijn vandaag verdeeld uit de startblokken gekomen.