De Belastingdienst heeft jarenlang te veel belasting geïnd op vermogen, soms meer dan de spaarder of belegger aan rendement had gekregen. Diefstal, zo oordeelde de rechter na een reeks processen – uiteraard in nettere bewoordingen. En nu? Iedereen die keurig heeft betaald aan de fiscus krijgt geen cent terug.
Martin Visser: rechters laten burgers die braaf te veel spaartaks betaalden in de kou staan