Minister Sjoerdsma verdedigt belangen ASML in de VS: ’Daar gaan we zelf over’
Het kabinet heeft andermaal een poging in de VS gewaagd om de belangen van techparel ASML te verdedigen, nu die door Amerikaanse wetgeving in het gedrang dreigen te komen. Minister Sjoerdsma (Buitenlandse Handel) merkt na een gesprek met zijn Amerikaanse ambtgenoot dat hij bereid is te luisteren. „Maar ik heb niet de illusie dat dit gesprek de hele wetgeving zal veranderen.”