Pekelwagens in bloedhete Hilversum: ’Verwacht je sneeuw of zo?’
Zout strooien terwijl het hartje zomer is. Het levert in Hilversum nogal wat verbaasde blikken op. Het middel wordt deze dagen veel ingezet om ervoor te zorgen dat het asfalt koel blijft en niet kapot wordt gereden. „Gisteren riep iemand: verwacht je sneeuw of zo?”, grapt Jeroen, die woensdagochtend namens de firma G. van Dijk het zout rondrijdt.