Thijs Römer spreekt over tijd in gevangenis: ’Ga je lekker sporten, smeerlap?’
In zijn voorstelling Een vorm van Eenzaamheid spreekt Thijs Römer voor het eerst over zijn tijd in de gevangenis als veroordeelde zedendelinquent. In soms beklemmende scènes laat hij weten zich bewust te zijn van zijn schuld. „Ik heb berichten gestuurd die absoluut niet konden. Ik heb me schuldig gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag. Dat besef ik. Dat is ons systeem. En dat systeem klopt.”