Voice of Freedom Повна версія

Zo weinig fooi geven Nederlanders in de horeca: ’We staan collectief bekend als krenten’

· Main news

Het geven van fooi in de horeca blijft een lastige zaak, blijkt uit nieuw onderzoek. Nederlanders houden vaker de hand op de knip: werd er vorig jaar gemiddeld zo’n negen procent gegeven, dit jaar daalde dat naar 8,5 procent. Een van de oorzaken: de geautomatiseerde tip. ’Een afschuwelijk systeem dat meteen zou moeten worden afgeschaft’, aldus gastvrijheidsdeskundige Jeannine Sok.