Martin Visser: rechters laten burgers die braaf te veel spaartaks betaalden in de kou staan
De Belastingdienst heeft jarenlang te veel belasting geïnd op vermogen, soms meer dan de spaarder of belegger aan rendement had gekregen. Diefstal, zo oordeelde de rechter na een reeks processen – uiteraard in nettere bewoordingen. En nu? Iedereen die keurig heeft betaald aan de fiscus krijgt geen cent terug.